Az Index sztori globálban (zsákutca vagy diktatúra?)

Sokan tették fel a kérdést nekem is korábban, vajon meddig lesz még az Index? Én azok közé tartozom, akik nem olvastak Index-et – talán csak különcségből. De a tendencia ettől még van. Az Origót régebben olvasgattam (az elmút évtizedben az Infostart-ot olvastam/olvasom/hallgatom leginkább).

Gáz ami itt megy! 
Amikor haladtam a menettel a pénteki tüntin, azon gondolkadtam, vajon mi fog történi? Mit mondanék ha most megállítana egy riporter, és megkérdezné, miért is jöttem ki erre a tüntetésre?



Vajon tudtam volna politikailag korrekt választ adni? Tudtam volna olyan választ adni, amit szerettek volna hallani a fikcionális riportereim?

Az a helyzet, hogy nem!
Mert gáz ami itt megy, ez nem vitás! És abszolút szimpatizálok a vonuló tömeggel, és akiket felháborít ez az egész. Ez mozgósulás! (mosolyogtató látvány, ahogy haladunk, úgy minden egyes útba eső csehó, kocsma, és kisbolt "blokád" alá kerül)...és persze legyen folytatása az Index-nek...legyen másik...
De hogy tényleg a sajtó szabadságról lenne szó? Van ilyen hogy sajtó szabadság egyáltalán? Az értem, hogy a korábbihoz képest az Orbán kormány egyre nagyobb egyeduralmat nyer a médiában, meg hogy nincs közszolgálati média. Tehát azokat a dolgokat, amiket mi szeretnénk olvasni/hallgatni/nézni egyre kevésbé fogjuk tudni. Helyette meg miket fogunk?
"Orbán Viktor puszta kézzel lépte át a hangsebességet!"
"A Fidesz ismét jobbra fordította a sorsot!"
"Orbán Viktor elszámolt végtelenig...kétszer!"
"A kormány (újra) leszámolt a gyíkemberekkel!"

Node! Beszélhetünk bármiféle objektivitásról?

Mert hát az úgynevezett szabad sajtó miről ír? Ami pénzügyileg megtérül! Ez az óriási sajtószabadság?
Ha nem az aktuális kormány diktálja, hogy miről lehessen írni, és miről nem, akkor diktálják a részvényesek!
Gondolom ha ilyet írok, már repülnek is felém (békés szándékkal) a macskakövek. Ez más – mondják, mert legalább elméletben meg van a lehetősége a szabad írásnak. És a közszolgálati média a közt kell, hogy szolgálja! 
Nem is ezt vitatom. Csak tekintsünk ki globálba! Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!

Jelenleg lokálisan gondolkodunk, és úgy is cselekszünk.
Amikor Orbán Viktort "gyáva kis embernek" nevezzük (mert szabad országban ilyet lehet), akkor nem látjuk sajnos a tágabb, nemzetközi színteret. Olyan szintű globális probléma halmaz van a nyakunkon - mondhatni olyan sötét a jövőnk, hogyha elrepül egy holló előttünk, olyan mintha vakuznának.
Két út látszik: 
  • (vissza)csatlakozunk a "fejlett nyugathoz", ami tudjuk jól, hogy zsákutca, 
  • vagy megpróbálunk önálló identitást kiépíteni, erős autoritással.
Fel lehet tenni úgy is a kérdést: melyik a szimpatikusabb: a zsákutca, vagy a diktatúra?



Én a harmadik utat választanám, amiről úgy tűnik az úgynevezett, és sokat dédelgetett szabadsajtó sem ír sajnos!
(DE ha szeretnétek ilyesmiről olvasni fizessetek elő a Világköztársaságra! Havi 1000 Ft már csodákra képes (ahogy Herczeg Zoltán is mondta beszédében!))














Megjegyzések

Népszerű bejegyzések